شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

کاربران ايراني مراقب باشند؛

هشدار رخنه هرزنامه در اي‌ميل‌ها

هرزنامه

پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹:۰۰


چند روزي است که کاربران در ميان اي‌ميلهاي خود در ياهو با لينک http://www.panews15.net/biz/?news=1453712 مواجه مي‌شوند که آن‌ها را به سمت سايتي هدايت مي‌کند که عنوان آن در صفحه اصلي شرح چگونگي درآمدزايي يک زن از خانه در شرايط رکود اقتصادي موجود است.

به گزارش ايسنا، اين هرزنامه که در حال شيوع از طريق اي‌ميل‌ها بويژه اي‌ميل‌هاي ياهو بوده و در ميان کاربران ايراني هم به سرعت در حال گسترش است، کاربران را به سايت راه‌هاي درآمدزايي از محيط خانه را براي افرادي که در شرايط رکود شغل خود را از دست داده‌اند، هدايت مي‌کند. ضمن آن‌که با هر کليک کاربر بر اين لينک، اين هرزنامه به صورت خودکار براي تمامي مخاطبان آن پست الکترونيک نيز ارسال مي‌شود.

گذشته از محتواي تبليغي اين ضميمه، تحليلگران شرکت مک آفي از وجود خطرات امنيتي بالقوه‌اي در اين سايت خبر داده و هشدار داده‌اند که کاربران بايد از اين سايت با احتياط بيش‌تري استفاده کنند.

بنا بر اعلام شرکت امنيتي مک‌آفي اين سايت از طريق اي‌ميل هرزنامه ترويج پيدا مي‌کند.

از مشخصات سايت panews15.net مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

اين سايت در نشاني پروتکل (IP) 91.121.159.70 قرار گرفته و توسط الگا گلوبوا (Olga Golubeva) در 12 آوريل 2012 به ثبت رسيد.Panews15.net سايتي است که 11 روز از ايجاد آن مي‌گذرد و رتبه آن در جهان از حيث تعداد بازديدکننده، ميزان 46,435 است که به معناي آن است که اين وب‌سايت شمار زيادي بازديدکننده يعني در حدود 2898 در روز دارد.

در حال حاضر اين سايت به بيش از 1.01 گيگا بايت پهناي باند در روز نياز دارد و سرور آن در فرانسه قرار گرفته است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو